Met veel liefde verpakt en verzonden

Met veel liefde verpakt en verzonden
Gratis verzending vanaf €75 in België
Werkdagen voor 14u besteld, dezelfde dag verzonden*

Bestellen

Ontvang ik een factuur in mijn pakket?

Om papier te besparen en ons verzendproces zo milieuvriendelijk mogelijk te maken, wordt de factuur niet meegeleverd in het pakket. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je de factuur eenvoudig en direct per e-mail. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar ook handig voor jou, omdat je de factuur altijd digitaal bij de hand hebt. 

Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, nodigen we je van harte uit om contact met ons op te nemen via info@specialhousplants.be. We helpen je graag verder!

Bij het invullen van de gegevens kun je de naam en het adres van de ontvanger opgeven. Dit hoeft niet jouw eigen naam te zijn. Zo kun je het pakket gemakkelijk laten bezorgen op een andere naam en locatie. Handig als je iets cadeau wilt doen of het pakket op een ander adres wilt ontvangen!

U kunt ons bereiken via info@specialhouseplants.be. We onderzoeken graag waar het probleem ligt en zoeken samen met u naar een snelle en passende oplossing.

De mogelijkheden zijn afhankelijk van wat u besteld heeft en het tijdstip van de bestelling. We raden u aan zo spoedig mogelijk een e-mail te sturen naar info@specialhouseplants.be. Ons team helpt u graag verder en bekijkt samen met u wat er mogelijk is.

Wij begrijpen dat er situaties kunnen zijn waarin u een annulering wilt doorvoeren. Helaas is dit vaak niet meer mogelijk, omdat uw bestelling direct in behandeling wordt genomen. We raden u echter aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat we samen kunnen kijken naar mogelijke oplossingen.

Het wijzigen van een bestelling hangt af van het type product dat u heeft besteld. Wij adviseren u om zo snel mogelijk een e-mail te sturen naar info@specialhouseplants.be. Ons team staat klaar om de mogelijkheden met u te bespreken en u verder te helpen.

De beschikbaarheid van een tijdelijk uitverkocht artikel is lastig te voorspellen. U kunt ons echter altijd een e-mail sturen via info@specialhouseplants.be. Ons team helpt u graag verder en kijkt met u mee naar de mogelijkheden.

betalingen

Worden mijn betalingsgegevens veilig bewaard?

Zeker! Wij maken gebruik van de beveiligde Payment Service Provider Mollie, zodat al jouw gegevens volledig veilig, vertrouwelijk en betrouwbaar zijn. We bieden diverse nationale en internationale betaalopties aan. Mollie handelt uitsluitend de online betalingen af, daarom zie je hun naam op je bankafschrift.

Onze prijzen worden inclusief btw aangegeven in de webshop.

De factuur ontvang je na je bestelling per e-mail.

levering

Kan ik mijn bestelling ook ophalen? Of is er enkel een levering mogelijk?

Het is zeker mogelijk je bestelling op te halen. Bij het afrekenen kan je aangeven dat je deze graag komt ophalen. Er worden geen verzendkosten aangerekend.
We nemen zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken wanneer je kan langskomen.

De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van je bestelling en afleveradres. De exacte kosten worden duidelijk weergegeven in je winkelmandje zodat je deze kunt controleren voordat je de bestelling afrondt.

De levertijd hangt af van het land van bestemming. Voor levering binnen België bedraagt de levertijd doorgaans 1 tot 2 werkdagen.

Houd er rekening mee dat we planten uitsluitend verzenden op maandag, dinsdag en woensdag. Dit doen we om ervoor te zorgen dat pakketten met planten niet gedurende het weekend in een distributiecentrum blijven liggen. Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op!

De planten worden met veel liefde en zorg verpakt zodat ze veilig en gezond aankomen. Ziet je plant er een beetje sip uit bij aankomst, laat hem even acclimatiseren en kijk of hij wat water nodig heeft. Het is niet abnormaal moest hij één of meerdere blaadjes verliezen.

Onze planten worden met grote zorg verpakt om ervoor te zorgen dat ze gezond en in optimale staat aankomen op hun nieuwe bestemming. Hoewel het uiterlijk van de verpakking misschien minder esthetisch is, geeft dit ons de zekerheid dat uw plant veilig wordt vervoerd.

We streven ernaar om dit proces zo duurzaam mogelijk te maken door materialen te hergebruiken waar dat kan. Elke plant wordt met de hand ingepakt en we passen de verpakking aan op de specifieke behoeften van de plant. Op deze manier garanderen we de best mogelijke bescherming.

Helaas is het niet mogelijk om de verzendmethode aan te passen nadat u uw bestelling heeft geplaatst.

Ja, dat is zeker mogelijk! Tijdens het afrekenen kun je eenvoudig aangeven welke verzendmethode jouw voorkeur heeft, inclusief levering bij een afhaalpunt.

Ja, wij verzenden al onze pakketten met een track & trace. Je ontvangt de link hiervoor per e-mail zodra je bestelling is voltooid, zodat je jouw levering gemakkelijk kunt volgen.

Gratis verzending is mogelijk vanaf een minimum bestelbedrag binnen België. Is je totaalbedrag minder, of bestel je vanuit het een land anders dan België, dan is het helaas niet mogelijk om je pakket gratis te verzenden.

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om buiten Europa te verzenden vanwege de vereisten rondom fytosanitaire keuringen. Daarnaast maakt de complexiteit hiervan het lastig om de bijbehorende kosten vooraf te bepalen. We waarderen je begrip en staan altijd klaar om vragen hierover te beantwoorden.

retouren en garantie

Hoe kunnen we jullie bereiken?

U kunt ons het beste bereiken via info@specialhouseplants.be. Daarnaast kunt u ook een bericht sturen via Facebook of Instagram, deze komen eveneens bij ons terecht.

Als u merkt dat u iets anders heeft ontvangen dan wat u heeft besteld, neem dan gerust contact op via info@specialhouseplants.be. Vergissingen kunnen altijd gebeuren, en we staan klaar om de vergissing zo spoedig mogelijk recht te zetten.

Het spijt ons te horen over het beschadigde artikel, en we willen het probleem zo snel mogelijk oplossen. Neem hiervoor contact met ons op via info@specialhouseplants.be. Zorg ervoor dat u dit zo snel mogelijk na ontvangst van het pakket doet.

Het spijt ons te horen dat uw plant beschadigd is aangekomen! We willen het probleem graag zo snel mogelijk oplossen. Neem contact met ons op via info@specialhouseplants.be. Zorg ervoor dat u dit zo snel mogelijk na ontvangst van het pakket doet. We nemen zo spoedig mogelijk contact op.  Geef uw plant intussen een fijne plek en houd de aarde licht vochtig om hem zo comfortabel mogelijk te houden!

Graag verwijzen we hiervoor naar ons retourbeleid.
Ben je niet tevreden met je plant of is deze beschadigd, dan kan je je plant onder bepaalde voorwaarden terug sturen. We verwijzen je graag door naar onze algemene voorwaarden en ons retourbeleid. Daar kan je alle nodige informatie terugvinden.

planten en producten

Wat maakt onze planten zo uniek?

Onze planten zijn uniek doordat bijna alle exemplaren in eigen huis worden gestekt en zorgvuldig opgekweekt tot gezonde, gewortelde plantjes. Wanneer we toch genoodzaakt zijn om planten in te kopen, gebeurt dit met de grootste zorg en expertise. We selecteren alleen de beste exemplaren en houden ze bij ons totdat we zeker zijn dat ze volledig klaar zijn voor hun nieuwe thuis. We verkopen uitsluitend gezonde, gewortelde planten die, met de juiste zorg, probleemloos verder kunnen groeien op hun nieuwe plek. Dit stelt ons in staat om onze klanten te voorzien van planten van de hoogste kwaliteit.

In onze webshop vind je een zorgvuldig geselecteerd aanbod van beschikbare planten. Afhankelijk van de plant zie je een voorbeeldfoto of een afbeelding van de exacte plant die je zult ontvangen, dit wordt altijd duidelijk vermeld. Nadat je je keuze hebt gemaakt, kun je de plant toevoegen aan je winkelmandje. Bij het afrekenen heb je de optie om de plant te laten verzenden of om hem persoonlijk bij ons af te halen (na afspraak).


Als je op zoek bent naar een specifieke plant die je niet in onze webshop kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder en bekijken samen de mogelijkheden.

De meeste van onze planten kweken we zelf, waarvan we natuurlijk zeker weten dat ze op een duurzame manier zijn geteeld. Wanneer we toch genoodzaakt zijn om planten in te kopen, gebeurt dit met de grootste zorg en expertise bij erkende kwekers.

Soms kunnen er helaas beestjes in de planten voorkomen. Geen zorgen, dit is meestal eenvoudig op te lossen! Wij adviseren om de aangetaste plant apart te zetten van de rest en om alle planten de juiste behandeling te geven om van de beestjes af te komen. Voor meer tips en informatie hierover kunt u terecht in onze handige “plant care guide”.

Op onze website kan je informatie terugvinden over bepaalde plantensoorten en plantenfamilies. Heb je een specifieke vraag mag je ons altijd contacteren en helpen we je graag verder.

Als je merkt dat je plant symptomen vertoont zoals gele bladeren, vlekken, bruine randen,… dan wijst dit vaak op een probleem. De oorzaak hiervan kan variëren en iedere situatie vraagt om een specifieke aanpak. Om je te helpen bij het identificeren en oplossen van deze problemen, raden we aan om onze uitgebreide en handige “plant care guide” te raadplegen. Hier vind je gerichte informatie en praktische tips om je plant weer gezond te krijgen.

Plantverzorging vraagt soms om een beetje extra aandacht, zeker als je merkt dat je plant niet helemaal happy oogt. Of het nu gaat over temperatuur, luchtvochtigheid, of voeding, voor elke vraag is er een passend antwoord. Voor specifieke informatie en handige tips kun je terecht in onze uitgebreide “plant care guide“. Hier vind je alles wat je nodig hebt om je groene vrienden weer gezond en stralend te maken!

Al onze planten worden normaal gesproken geleverd in een groeipot met hoogwaardig, zorgvuldig samengesteld substraat. Dit substraat zorgt ervoor dat de planten na het stekken voldoende tijd krijgen om zich eraan aan te passen en een sterk wortelgestel te ontwikkelen. Zo kunnen ze uitgroeien tot gezonde, volwaardige plantjes.

Om de planten zo min mogelijk stress te bezorgen, laten wij ze tijdens bij het verzenden in hun pot zitten. Mocht een plant om welke reden dan ook op een andere manier worden verzonden, dan wordt dit altijd duidelijk vermeld bij het betreffende artikel. Op deze manier garanderen we optimale zorg voor onze planten, vanaf het stekken tot aan de levering bij jou thuis.

De juiste potmaat is belangrijk voor de groei en gezondheid van je plant. Kies een pot die ongeveer 2 tot 5 centimeter groter is in diameter dan de huidige pot. Dit geeft de wortels voldoende ruimte om zich verder te ontwikkelen. Als je plant ondersteuning nodig heeft van een mospaal, zorg er dan voor dat de pot nog iets groter is. De extra ruimte is nodig om de mospaal stevig te plaatsen, zonder dat de wortels in de verdrukking komen. Zo geef je je plant de beste kans om gezond en gelukkig te blijven groeien! 

De afbeelding bij een plant kan zowel een voorbeeldfoto als een foto van de exacte plant zijn, afhankelijk van het type plant. Voor gangbare planten wordt doorgaans een voorbeeldfoto gebruikt. Bij bijzondere of zeldzamere planten, waarbij bijvoorbeeld variegata van groot belang is, toont de foto de exacte plant die je zult ontvangen.

Bij elke plant wordt duidelijk aangegeven of de getoonde afbeelding de specifieke plant betreft of een vergelijkbaar exemplaar. In het geval van een voorbeeldfoto garanderen wij dat de geleverde plant minimaal gelijkwaardig is aan de plant die op de foto staat afgebeeld. Op deze manier bieden wij transparantie en zorgen we ervoor dat je weet wat je kunt verwachten.

Wij beschikken over een uitgebreide plantencollectie, die continu wordt aangevuld. De meeste planten die in onze webshop worden aangeboden, zijn stekjes van onze eigen moederplanten. Hierdoor is het helaas niet altijd mogelijk om van alle planten uit onze collectie babyplantjes beschikbaar te hebben.

Wil je een groot deel van onze collectie bekijken? Neem dan een kijkje op onze Instagram-pagina, waar we onze moederplanten regelmatig in de spotlights zetten. Planten die klaar zijn voor een nieuw thuis worden toegevoegd aan onze webshop.

Zie je een plant in onze collectie die op dat moment niet beschikbaar is in de shop? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We bekijken graag samen de mogelijkheden om deze plant alsnog voor je beschikbaar te maken.

Ja, dat is zeker mogelijk! Het is belangrijk om je plant te verpotten wanneer dit nodig is, bijvoorbeeld wanneer de plant te klein staat voor zijn pot. Een te kleine pot kan de groei belemmeren en de plant verzwakken. Zorg ervoor dat je de plant verpot in een ruimte met kamertemperatuur en gebruik ook substraten die op kamertemperatuur zijn. Dit minimaliseert de stress voor de plant, zodat hij zich optimaal kan aanpassen aan zijn nieuwe potmaat.

Wij verpakken je bestelling altijd met de grootste zorg en aandacht. Aangezien planten extra bescherming nodig hebben tijdens verzending, zorgen we ervoor dat ze veilig en zonder schade bij je toekomen. Elke plant wordt zorgvuldig ingepakt met speciaal verpakkingsmateriaal, waarbij we rekening houden met de grootte en het type plant om de juiste verpakking te kiezen.

Tijdens de koudere maanden kunnen we een heatpack aan je pakket toevoegen. Dit zorgt ervoor dat de temperatuur in de doos aangenaam blijft voor je plant. Vergeet niet om deze optie toe te voegen aan je bestelling.

account

Ik kan niet inloggen op mijn account?

Controleer je gebruikersnaam en wachtwoord:
Soms gaat het mis door een typefout of hoofdletter. Probeer ook eens de “Wachtwoord vergeten?” optie.
Wis cache en cookies van je browser:
Verouderde of foutieve inloggegevens kunnen de toegang blokkeren.
Neem contact met ons op:
Blijf je problemen houden, stuur dan een bericht naar onze klantenservice. Wij kunnen nagaan of er iets mis is met je account en eventueel het wachtwoord handmatig resetten.

Wanneer je account geblokkeerd is, kun je het beste direct contact opnemen met ons. Wij zoeken voor je uit waarom je account geblokkeerd is en helpen je met het deblokkeren—als alles in orde is.

Wil je je account definitief verwijderen, laat het ons even weten via e‐mail of het contactformulier. Geef daarbij aan dat het om een verzoek tot accountverwijdering gaat. We zorgen er dan voor dat je gegevens volgens de AVG/GDPR‐richtlijnen worden verwijderd.

verpakking

Kan ik mijn verpakking recycleren?

Je kunt eenvoudig een steentje bijdragen aan het milieu door de verpakking van jouw bestelling te recycleren! Het karton van de doos kun je bij het oud papier doen. Zit er plastic bij? Scheid dit dan van het karton en gooi het in de juiste recyclebak voor kunststoffen. Heb je opvulmateriaal ontvangen? Controleer of het composteerbaar is of recycleerbaar, en verwerk dit volgens de lokale richtlijnen. Samen kunnen we een verschil maken voor een duurzamere toekomst!

Wij hechten veel waarde aan duurzaamheid, ook bij het verzenden van onze planten. Daarom gebruiken wij milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen die zowel je plant beschermen als onze planeet respecteren. Ook hergebruiken we waar mogelijk dozen en verpakkingsmateriaal om afval te verminderen. Dit betekent dat de doos waarin jouw plant wordt geleverd, niet altijd even mooi is, maar bijdraagt aan een duurzamere wereld.

Toch is de gezondheid en bescherming van de plant voor ons het allerbelangrijkst. Soms is het daardoor niet mogelijk om volledig duurzame maatregelen toe te passen, omdat we ervoor moeten zorgen dat jouw plant in perfecte staat bij je aankomt. We streven altijd naar een balans tussen duurzaamheid en plantbescherming, zodat jouw groene aanwinst veilig én op een zo milieuvriendelijk mogelijke manier wordt bezorgd.

contact

Wanneer krijg ik een antwoord op mijn vraag per e-mail?

Wij streven ernaar om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Ons doel is om je doorgaans binnen dezelfde werkdag van een antwoord te voorzien. Mocht het onverhoopt langer duren, dan informeren we je tijdig hierover. Op deze manier garanderen wij transparante en klantgerichte communicatie.

Hoewel wij telefonisch niet bereikbaar zijn, kunt u ons het beste bereiken via e-mail. Mocht communiceren via e-mail lastig zijn, dan bellen wij u graag zelf op om u verder te helpen.

Daarnaast kunt u ons ook bereiken via onze socials, zoals Facebook en Instagram. Wij streven ernaar om altijd dezelfde dag op uw bericht te reageren, of dit nu per e-mail of via onze sociale media kanalen is.

Uw tevredenheid is belangrijk voor ons, en we doen er alles aan om uw vragen snel en soepel te beantwoorden!

Andere

Ik heb een andere vraag …

Heb je na het doornemen van ons Help Center toch nog een vraag die onbeantwoord blijft? Geen probleem! Je kunt ons altijd een e-mail sturen via info@specialhouseplants.be. Ons team staat klaar om je verder te helpen en je vragen te beantwoorden. We horen graag van je!